מאי 31

חייה ומותה של אסיה ג' (גוטמן)

ב- 1969 התאבדו אם ובתה בלונדון – שמן אסיה ושורה גוטמן, שתיהן יפיפיות.

קורותיה של אסיה גוטמן מובאים כאן כסרט מתח. היא עזבה עם משפחתה,את גרמניה,

 בשנת 1933, לפני הקטסטרופה של מלחמת העולם השניה.

האב, הרופא ומשפחתו הבורגנית לא ממש נקלטו באוירה של המנדט הבריטי, ואסיה וצילי אחותה למדו כאן ,כמה שנים, עד אשר אסיה היפה,לימים נישאה לקצין בריטי. במהלך  השנים נוצר בינה ובין המשורר יהודה עמיחי קשר, והיא תרגמה את שיריו לאנגלית. היא היתה מוכשרת , כציירת ומתורגמנית, אשת – רוח , וספרות, אך משהו באופיה גרם  לה לנדוד ולא לשמור אמונים לגברים שעמם חיה.

משפחתה עברה לוונקובר, ושם למדה את האנגלית על בוריה,  ולימים שעברה ללונדון עם בעלה השני שהיתה ביניהם חברות והרבה סבל, מצדו כלפיה, התאהבה במשורר הדגול של התקופה,, תד יוז, ששניהם יחדיו היו בתוך סלון ספרותי, והא היה נשוי לסילביה פלאת, גדולת המשוררות של אותה תקופה, אמצע שנות החמישים , שהתאבדה בגלל הרומן המיוחד שהחל עם אסיה  ובעלה..

לאחר מותה הטראגי, כששתי המשפחות מגדלות את שני הילדים האומללים, לקחתם אסיה אליה ואז נולדה ילדתה ש ו ר ה , כמובן מטד, והוא החל להתרחק מהמשפחה החדשה. 

לאחר שהבינה בגיל ארבעים ושבע שמעצם אופיו ופרסומו, הוא לא יהיה שייך לה לעולם , התאבדה עם בתה שורה   ע"י צנור גז כדוגמת אשתו הראשונה והגורל הכה שנית בטד יוז. הפרסום שזכה -לו עקב כך, גרם לו, לא להזכיר כלל את הטרגדיה הנוספת, . הספר נכתב בידי אילת נגב ויהודה קורן, שחקרו לעומק את הפרשה ,שהם אוספים שנים , ביבליוגרפיה מורכבת מכל האנשים שעדיין שרדו,

כולל הבעל השני שלה. בספר ישנן תמונות מכל ה תקופות של אסיה, שהתקבלו בעזרת המשפחה, לתיעוד היסטורי. לכל אוהבי הביוגרפיות , ואוהבי ההסטוריה שברקע. מצוין….

אוקטובר 2010



Copyright 2019. All rights reserved.

Posted 31/05/2021 by admin in category "Uncategorized", "ספרי היסטוריה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *