המדריך לבחירת קורסים מקצועיים

במידה והחלטתם להתחיל ללמוד אבל לא במסגרת לימודים אקדמיים שנמשכים לכל הפחות שלוש שנים אינטנסיביות אלא להירשם לקורס מקצועי במסלול גמיש ונוח, הרי שתגלו שבפניכם עומדות לא מעט אפשרויות מעניינות. מבחר מכללות ובתי ספר מקצועיים לימוד פותחים את שעיריהם ומציעים קורסים מקצועיים הן למגזר העסקי והן הפרטי. בין אם אתם חיילים משוחררים מיד לאחר פשיטת המדים או עובדים מקצועיים המעוניינים בהסמכה מקצועית או קידום מקצועי, הרי שתוכלו לבחור בקורס שיוכל לפתוח בפניכם דלתות בפני קריירה מקצועית גם במקרה ואתם לא מצוידים בתואר ראשון. להלן מספר דגשים מנחים שיוכלו לקדם אתכם בעת הבחירה של הקורס המקצועי הבא:

בחירה יעילה וממוקדת

במידה ואתם ממוקדים מבחינת תחום הלימודים, תוכלו לברר אצל כל היודע לגבי מוסדות הלימוד הנחשבים בתחום, כאלה שנראים מרשימים ונחשבים כשתציגו אותם בקורות החיים בעת מועמדות למשרה מקצועית. תוכלו אף לבחון את הנושא במסגרת הצעות עבודה בתחום הרלוונטי ולראות האם יש דרישה גורף לגבי סיום קורס במוסד לימודים אחד או אחר. כמובן שתצאו ברווח אם תוכלו להשיג המלצות לגבי מוסד לימודים שנחשב מקצועי ומציע לימודים פרקטיים ומשרתים את המטרה מעבר ללימודים בשביל העניין מאנשים שהשתתפו בלימודים מטעם אותו מקום. אלו יוכלו לספק לכם מידע מניסיון אישי שלהם ולתת לכם מענה לשאלות מאחורי הקלעים ומאחורי הפרסומות המוצגות על ידי מקומות הלימוד המשווקות את לימודיהם.

התרשמות אישית ואיסוף כל המידע הנדרש

גם במקרה וקיבלתם המלצות על מוסד לימודים שהוא ועל קורס מומלץ, לא כדאי להסתמך רק על אלו בצורה עיוורת אלא גם לתאם פגישת ייעוץ עם נציג מטעם המקום ולדלות ממנו את המידע המעניין מבחינתכם כולל פירוט תכנית הלימודים, המרצים, אפשרויות מסלולי הלימוד, סוג התעודה ועד כמה היא מוכרת בתחום ואולי גם סיוע מצד המקום לגבי מציאת עבודה בתחום. בהזדמנות זו גם תוכלו להתרשם באופן אישי מהאווירה במקום ולבקש להגיע לצפות בשיעור להתרשמות מבוססת יותר. התרשמות כזו תוכל לקדם אתכם לקראת ההחלטה הסופית, במיוחד במידה ואתם מתלבטים בין שני קורסים ועל הנייר נראה כי שניהם מתאימים.

בחירה מותאמת צרכים

במידה והחלטתם ללכת על קורס מקצועי בשל מגבלות זמנים ולו"ז צפוף, הרי שכדאי שתתמקדו במסלולי לימוד שמאפשרים לכם שילוב עם עבודה קיימת או חדשה. ישנם לא מעט מוסדות לימוד המקיימים שיעורים במסגרת מסלולי ערב וימי שישי כדוגמת מכללות המציעות קורסים בעולם העסקי. אלו מציעות קורסים לקהלי יעד מגוונים כמו קורס הפקת אירועים המכשיר לקראת הפקת אירועים פרטיים, עסקיים, ציבוריים ואחרים ועד קורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי המיועד לעובדים בתחום היבוא, עמילי מכס ועד חיילים משוחררים הנהנים מלימודים המוכרים במסגרת חוק הפיקדון. לצד הבחירה במסלול הלימודים הנוח ביותר, חשוב לבחור לימודים בהתאם לרמת הידע הקיימת ולהבחין בין קורסים הכוללים לימוד התחום מהבסיס ובין קורסים מקצועיים מתקדמים המחייבים ידע ובקיאות מוקדמת באותו בתחום.