יוני 10

ירושלים – ספר הדרכה

ספר הדרכה להיסטוריה, סיורים, אמנות, מסורת ופנאי

שר התיירות לשעבר ד"ר עוזי לנדאו, ניר ברקת ראש עיריית ירושלים, אריה זומר ועוד…

הפקה: כוכי פינץ המבורגר 

ירושלים שלנו היא אחת העתיקות בעולם. מצטיינת במגוון אתריה ההיסטוריים, נופיה הטבעיים ושפע של בילוי ובידור. מוזיאונים מכל הסוגים מרתקים במיוחד.

עיר הקדושה לשלוש הדתות המונותיאיסטיות, מלאת פינות קסומות.

ובתוך מכלול אתרים אלה אתמקד במוזיאון ישראל החוגג כעת 50 שנות הקמתו. ולרגל כך נפתחה תערוכה בשם "1965 היום" אוצרי התערוכה: מירה לפידות, איה מירון, נעם גל, שוע בן-ארי, נגה אליעש-זלמנוביץ.

בתערוכה מונצחים כמה וכמה דברים משנתון זה: רהיטים מאפיינים (שולחנות, ספריות, שרפרף, ספה נפתחת, פורמייקה בכל פינה), אביזרים שונים המאפיינים תקופה של צניעות. אנשים שחיו בתקופה זו כבוגרים זוכרים את המתכונת ואת האביזרים הללו.

המיצב הוא גדול – בין היתר קרמיקה, שחוזרת עתה לאופנה כוינטז' בין האספנים.

ניתן גם בביגוד להבחין בשלושה פריטים של שמלות פרינסס של גדעון אוברזון, שמלת משכית (100% כותנה) בית האופנה הראשון ועוד פריט אופייני מבית לולה בר.

יהורם גאון שמלווה אותנו עשרות שנים, כזמר לאומי, עם התקליט הראשון שלו, וכמובן בניית מלון "הילטון" באותה שנה. מעניין לבחון את השפעת מכלול הדברים על תקופתנו אנו.

באותה שנה "צצו" אומנים שקיימים עד היום ופועלים כדוגמת יאיר גרבוז ומירה אולמן.

האבסטרקט שולט כמעט בכל ציור כזריצקי ואביגדור אריכא והפסל המונומנטאלי של יעקב אגם, במודל קטן, כשהוא ניצב במוזיאון תל-אביב במלוא תפארתו.

מעניין לצפות ביומני "כרמל" ו"גבע" שצולמו בשחור לבן ולוו בקריינות פאתוס.

בצד התערוכה שמייצגת בעיקר את הישראליות, נצפו גם תערוכות של יוזף בוייס ויוקו אונו – ללמדך שפתיחות לאוניברסאליות החלה כבר אז.

מעניין ומרתק.  



Copyright 2019. All rights reserved.

Posted 10/06/2021 by admin in category "ספרי הדרכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *